چقدر به تجارت آنلاین خود اهمیت می‌دهید؟:: mswebgroup
           
           

چقدر به تجارت آنلاین خود اهمیت می‌دهید؟

آبان ۲۴م, ۱۳۹۱
نوشته شده در قسمت : مقالات توسط : مهدی منسومی

اعتقاد دارم که در بسیاری از مشاغل در ایران، مدیران به ارزش واقعی داشتن یک وب‌سایت و امکان برقراری تجارت آنلاین به درستی واقف نیستند. بسیاری از افرادی که با آنها ملاقات کرده‌ام ممکن است در ابتدای قضیه با ظرافت و توجه بر راه‌اندازی و طراحی وب‌سایت خودشان توجه داشته‌اند اما عملا در زمینه تولید محتوا و به‌روز کردن وب‌سایت خود بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. از نظر مدیران در اصناف مختلف بازرگانی، تولیدی و …  انتظار آن است که بعد از راه انداختن وب‌سایت سیل مشتریان به سمت آنها هجوم آورد، در حالی که هیچ گاه از خود سوال نمی‌کنند برای توسعه فعالیت تجاری آنلاین خود چقدر تلاش کرده‌اند و چه هزینه‌ای پرداخته‌اند. هزینه همیشه و صرفا به منزله پرداخت وجه نیست، بایستی باور داشته باشید تجارت شما به زمان نیاز دارد. چند ساعت از یک هفته را صرف مطالعه مقالات مرتبط و بررسی فعالیت رقبای خود می‌کنید؟ پیشنهاد می‌کنم سه مورد زیر را در بحث تولید محتوای سایت خود در نظر بگیرید:

  •          تجربه‌های خود را منتشر کنید.

متاسفانه وب‌فارسی از تولید محتوا رنج می‌برد و بخش زیادی از محتوای وب‌سایتهای مختلف تنها کپی‌برداری از سایر وب‌سایتهاست. توصیه می‌کنم بخشی از وب‌سایت خود را به عنوان «وبلاگ» و یا «مقالات» به انتشار آنلاین تجربه‌ها و دانش خود اختصاص دهید. از خواندن این تجربه‌ها توسط افراد مختلف و رقبای خود نگران نباشید. در نظر داشته باشید اگر پایه‌گذاری دقیقی روی سایت خود انجام داده باشید این بخش منجر به بازدید بسیاری از افراد از سایت شما خواهد شد. در نظر داشته باشید بخش وسیعی از بازدیدکنندگان به دنبال خواندن جمله‌های تکراری و اطلاعات رسمی که بر روی کاتالوگ‌ها و بروشورهای خود منتشر می‌کنید نیستند! آنها به دنبال اطلاعات جالبتری نسبت به کاتالوگهای شما هستند.

  • چقدر به تجارت آنلاین خود اهمیت می‌دهید؟

 

  •          پرسش و پاسخ در سایت را جدی بگیرید.

خصوصا اگر در زمینه تولید یک محصول و خدمات فعالیت می‌کنید، بخشی از سایت را به منظور پرسش و پاسخ به کاربران اختصاص دهید و تلاش کنید هر روز مقداری از زمان خود را صرف تعامل با کاربران وب‌سایت خود کنید. من این بخش را برای شرکتی که در زمینه فروش لوازم خانگی فعالیت می‌کرد اختصاص دادم و به نظرم این بخش در جلب اعتماد کاربران بی‌نظیر بود. کاربران می‌دانستند که برای پرسش‌های آنها اهمیت قائلیم و به این پرسشها از طریق ایمیل (یا در وب‌سایت) و یا حتی به صورت تلفن پاسخگو خواهیم بود. در نظر داشته باشید بخشی از تجارت و فروش محصول جلب اعتماد متقاضی و کاربران است.

  •          یک خبرنامه الکترونیکی راه‌اندازی کنید.

تلاش کنید تا پس از اجرای موارد بالا یک خبرنامه الکترونیکی راه‌اندازی کنید. در پروسه عضویت به کاربران یادآوری کنید که از اطلاعات شخصی آنها سوء استفاده تبلیغاتی نخواهید کرد و هر زمان که تمایل داشتند می‌توانند از عضویت در خبرنامه انصراف دهند. تلاش کنید تا مقالاتی که در طول دو هفته یا یک ماه روی سایت تولید کرده‌اید جمع آوری کنید و در یک قالب شکیل برای اعضای خبرنامه ارسال کنید. پیشنهاد می‌کنم با درج بخشی از این مقالات و لینک به سایت خود کاربران را به بازدید وب سایت خود ترغیب کنید.

[ پیگیری نوشته با RSS ] -

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.



خدمات

وبلاگ

نظرات مشتريان

راهنما و مفاهيم

سيستم مديريت محتوا

نقشه سايت

شمارنده قدرتمند
وضعيت دامين را از اين سايت ببينيد
ويكي نوشيدني‌ها

 

 

 

 

 

 

تمامي حقوق اين سايت متعلق به MsWebGroup‌ است.

استفاده از مطالب و مقالات تنها با ذكر منبع و درج لينك اصلي بلامانع است.